2009년 3월 23일 월요일

침묵은 금 (Silence is Golden)

지난해 11월과 올 1월 두달에 걸쳐 회사에서 아이스크림 가격을 32%나 인상하고 기타 물품가격을 대폭 인상했는데 그 중에는 70%나 오른 것이 있어 회사에 이메일을 보내서 이거 혹시 뭐 계산이 잘 못된게 아니냐 하고 점잖게 물어 봤다니, 묵묵 무답....

물건이 주문하지 않은 엉뚱한게 배달되어 왔으나 직원이 모르고 그냥 받아 놓고 있다가 뒤늦게 반송을 했더니 24시간내 환급신청해야 하는 규칙에 어긋나 환급을 못하겠가도 하기에 그럼 그 돈은 누가 갖게 되는거나 하고 이메일을 보냈더니, 또 묵묵 무답... 맨날 돌아가면서 자기 주위 사람이 심장마비가 나서 제 때 못 왔다고 하던 트럭 운전사는 이제는 본인이 심장마비가 났다고 안나타나니 반송한 물건은 찾을길이 없다.

이 회사의 특징중의 하나가 대답하기 곤란한 질문에 대해선 답변을 안하고 뭉게고 있는 것인데 그게 정말로 잘 먹히는 황금정책임이 틀림없는 것같다. 과로와 스트레스에 눌린 내가 얼마나 무슨 힘이 남아 돌아 계속 따지고 있겠나 하는 걸 이들이 너무나 잘 알고 있는 듯하다.

During last November and January's combined ice cream price of 32% increase, they raised prices of a few dry goods items by 70%. There has been no reply to my email inquiry to our franchise manager asking if there was any error in this pricing.

The account manager who emailed me that they cannot issue a credit for an item returned because it's too late has never responded to my email asking who's profitting from this decision. We do not see the truck driver who took the item back any more. I was told that he got a heart attack. Quite an irony that his repeated excuses for delayed deliveries were somebody else's got a heart attack. I wonder if heart attack has other meaning of 'don't ask'.

This franchisor's repeated strategy of 'silence' is really working for them! They have a very good understanding that we're too busy and tired to follow up.

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